Mitsubishi Lancer Sportback - Technologie WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 26.8.2016

Mitsubishi Lancer Sportback – Technologie

Konstrukce a bezpečnost

Lancer Sportback využívá bezpečnostní konstrukci skeletu kompaktní karoserie Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), která poskytuje posádce zvýšenou ochranu při kolizích z jakéhokoliv směru, dokonce i při srážkách s vozidlem jiné výšky nebo hmotnosti. Zároveň pomáhá chránit palivový systém před poškozením při nárazu zezadu.

Lancer Sportback je vybaven kompletní sadou aktivních bezpečnostních prvků, včetně stabilizačního a trakčního systému ASC a TCL, protiblokovacího brzdového systému ABS a systému EBD – elektronického rozdělovače brzdné síly. Systém přednostního brzdění BOS je nová bezpečnostní funkce, která v kritické situaci upřednostní brzdění před akcelerací, je-li současně sešlápnutý brzdový i plynový pedál. Systém signalizace nouzového brzdění ESS při prudkém brzdění aktivuje zadní výstražné světlomety, aby tak včas upozornil vozidla jedoucí za Vámi.

Při nárazu je posádka vozidla chráněná až 7 airbagy, včetně kolenního airbagu řidiče, který značně snižuje riziko poranění dolních končetin. Přední sedadla mají bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly, které lépe drží tělo, ale současně chrání posádku v případě nehody před nadměrnou silou nárazu.

Úlohou funkce opožděného zhasnutí světlometů "Coming home" je poskytnout Vám pohodlnou viditelnost tím, že světla ještě chvíli zůstanou svítit i poté, kdy je spínač zapalování Mitsubishi Lancer Sportback vypnutý a vozidlo opustíte.

Úsporná pohonná jednotka 1.6 MIVEC

Lancer Sportback je vybaven jedinou, avšak dostatečně výkonnou a prověřenou zážehovou jednotkou 1.6 MIVEC s výkonem 116 koní, která nabízí optimální jízdní vlastnosti a přitom dosahuje nízké spotřeby.

Motor 1.6 MIVEC je osvědčený celohliníkový motor s typovým označením 4A92 známý také z modelu ASX. K dosažení optimálního výkonu a spotřeby paliva využívá variabilní časování sacích ventilů, vysoký kompresní poměr 11:1 a pístní kroužky s nízkou hodnotou tření. Motor nevyžaduje použití vyvažovacích hřídelí a ventilu EGR. Pohon dvou vačkových hřídelí je řešen pomocí rozvodového řetězu, což motoru zajišťuje dlouhou životnost, přičemž celkové náklady na provoz a údržbu jsou velmi příznivé. Použité materiály a jejich konstrukce navíc výrazně přispěly ke snížení hladiny hluku a vibrací motoru.

Motor 1.8 MIVEC, který nese typové označení 4J10, je pohonnou novou jednotkou unikátní konstrukce kterou Mitsubishi představilo v řadě Lancer vůbec poprvé (jeho výkonnější varianta o objemu 2.0 litru je používána v modelu Outlander 3. generace). Oproti svému stejnojmennému předchůdci s typovým označením 4B10 využívá zcela nový systém časování 16 ventilů Smart-MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system). Ventilový rozvod je ovládán pomocí jediné vačkové hřídele, která pomohla snížit třecí ztráty motoru. Systém Smart-MIVEC plynule reguluje jak časování, tak zdvih ventilů (zdvih sacích ventilů od 1,5 mm při volnoběhu až po 10 mm při plném zatížení). Tak dochází k plynulému řízení množství nasávané směsi do motoru a tím k efektivnímu řízení jeho chodu, které by jinak vyžadovalo použití škrticí klapky a ventilu EGR. Současně byl zvýšen kompresní poměr z 10,5:1 na 10,7:1 a díky tvaru sacích ventilů zlepšeno víření směsi v oblasti středu spalovacího prostoru. Písty a pístní kroužky dostaly nový tvar pro snížení tření ve válci. Díky těmto technickým inovacím dosahuje agregát 1.8 MIVEC stejných výkonových parametrů jako jeho předchůdce při současném snížení spotřeby paliva a hmotnosti motoru.

Nezávislé zavěšení všech kol

Lancer Sportback je založen na zcela nové a velmi tuhé karoserii s propracovaným systémem nezávislého zavěšení všech kol. Plochý přední pomocný rám odolný proti kroucení a zcela nová víceprvková zadní náprava zaručují skvělou ovladatelnost bez zhoršení jízdního komfortu. Výsledkem je, že Lancer jede po silnici jako přibitý a Vy si můžete užívat radost z jisté a sportovní jízdy.

Připojení externích zařízení

Lancer Sportback nabízí možnost připojení externích hudebních zdrojů prostřednictvím USB vstupu, díky němuž máme možnost poslouchat své oblíbené hudební skladby prostředníctví audiosoustavy vozu.

ETACS, Váš osobní asistent

Systém ETACS (Electronic Total Automobile Control System) – celkové ovládání automobilu od společnosti Mitsubishi Motors umožňuje přizpůsobení ovládacích prvků pro další zvýšení bezpečnosti, pohodlí a komfortu. Kompletní seznam funkcí najdete v návodu k obsluze nebo se poraďte s prodejcem Mitsubishi Motors.

  • Automatické zapínání a vypínání hlavních světlometů - senzor automatického rozsvěcení světel automaticky aktivuje světlomety, jakmile se sešeří. Po vypnutí zapalování a vystoupení z vozidla se hlavní světlomety automaticky vypnou, aby se tak předešlo vybití baterie
  • Dešťový senzor - dešťový senzor automaticky aktivuje stěrače čelního skla, jakmile jsou na předním skle detekovány kapky. Interval stírání je průběžně přizpůsobována intenzitě deště.
  • Alarm otevřených dveří - pokud jsou za jízdy některé dveře otevřené, upozorní Vás na to varovná zvuková signalizace.
  • Funkce komfortních ostřikovačů čelního skla - pokud jednou krátce stisknete ovladač ostřikovače čelního skla, dojde ke kompletnímu opláchnutí čelního skla během jediného cyklu včetně dodatečného setření po 5 sekundách.
  • Komfortní funkce směrových světel
  • Časovač ovládání oken - po vyjmutí klíčku ze zapalování lze stahovat a zavírat okna ještě po dobu 30 sekund
  • Stěrače reagující na rychlost - jsou-li stěrače nastaveny na cyklovač, je interval stírání průběžně přizpůsobován rychlosti jízdy, aby byla vždy zajištěna nejlepší možná viditelnost.

Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz