Tiskové zprávy WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 27.9.2016

Born, 23. 2. 2011Tisková zpráva

Mitsubishi ASX získalo maximální hodnocení 5 hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP

Necelý rok od svého úspěšného uvedení na trh v Evropě potvrzuje kompaktní crossover ASX, že při jeho konstrukci byl kladen maximální důraz na bezpečnost. Dnes si totiž může na svoje konto připsat další z trumfů - maximální hodnocení 5 hvězdiček v náročných nárazových testech Euro NCAP.

V detailním hodnocení obdrželo Mitsubishi ASX tyto výsledky:

  • ochrana dospělých cestujících:  86 %
  • ochrana dětí:  78%
  • ochrana chodců:  60 %
  • pomocné bezpečnostní systémy:  71 %

Dosažená vysoká úroveň pasivní bezpečnosti je výsledkem velmi propracované kombinace prvků, mezi něž patří:

  • optimalizace tvaru osmiúhelníkového nosníku v přední části vozu pro dokonalejší absorpci energie
  • nosná konstrukce tvaru “trojité vidlice”, jež spojuje zadní část předního podélného nosníku s příčnou výztuhou pod palubní deskou a spodními nosníky podlahy pro optimální rozložení nárazové energie
  • přední části podélných nosníků obsahují nárazové boxy s předprogramovanou deformací za účelem co nejvyššího pohlcení nárazové energie a zabránění jejího přenosu do dalších částí karoserie, pokud se jedná o náraz z nižší rychlosti; tak je minimalizováno poškození dalších částí karoserie a v konečném důsledku dochází i ke snížení nákladů na opravu po nehodě
  • zesílený rám konstrukce vozu – ve kterém jsou výztuhy nosníků svařeny dohromady – toto je vysoce účinné při absorpci nárazové energie při čelních, zadních i bočních nárazech
  • použití vysokopevností oceli redukuje váhu a zvyšuje tuhost

Všechny tyto prvky (a mnohé další) tvoří jedinečný Mitsubishi Motors RISE systém (“Reinforced Impact Safety Evolution”). Systém RISE mimo jiné spočívá v integraci a vzájemném propojení strukturálních prvků vozidla pro zajištění aktivní ochrany cestujících v případě havárie. Tento systém přináší zásadní výhody v ochraně při nárazu z různých směrů a zejména pak rozkládá energii nárazu při předních, bočních a zadních nárazech a kontroluje deformaci.


Velice dobré úrovně ochrany chodců (60%) bylo dosaženo díky použití dalších konstrukčních prvků, jako např.:

  • design kapoty vozu s dvojitým vyboulením (vytváří tak snadno deformovatelné zóny pro případný střed s chodcem)
  • otevřená deformovatelná konstrukce uložení čelního okna
  • přední blatníky z plastu
  • přední nárazník absorbující energii (snižuje riziko poranění nohy chodce)

V neposlední řadě, díky tomu, že Mitsubishi ASX využívá kompletní architekturu elektronických systémů platformy “Project Global”, nabízí širokou paletu aktivních a pasivních bezpečnostních prvků, včetně:

  • systém aktivního řízení stability a trakce
  • asistent rozjezdu do kopce
  • ABS
  • elektronické rozdělení brzdné síly EBD
  • brzdový asistent
  • systém signalizace nouzového brzdění
  • 7 airbagů (včetně kolenního airbagu řidiče), včetně možnosti deaktivace airbagu spolujezdce
  • indikace nezapnutých předních bezpečnostních pásů
  • a mnoho dalších

Mitsubishi ASX, které bylo uvedeno do prodeje koncem jara 2010, si do konce roku 2010 po celé Evropě získalo již více než 22 665 zákazníků.

S detailními výsledky testu se můžete seznámit přímo na stránkách Euro NCAP.


Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz