Tiskové zprávy WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 28.3.2017

Ženeva, 7. 3. 2017Tisková zpráva

MITSUBISHI ECLIPSE CROSS

Na nadcházejícím Ženevském autosalonu 2017 ohlásí Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zásadní obrat v podobě zbrusu nového kompaktního SUV „Eclipse Cross“, zde uváděného ve světové premiéře – prvního zástupce nové generace vozů Mitsubishi Motors, který by měl přispět k naplnění plánu MMC postupně v Evropě zaujmout roli téměř výhradního dodavatele vozů SUV.

Model Eclipse Cross jako takový by měl napomoci rozšířit zákaznickou základnu Mitsubishi Motors zcela novým směrem v rámci značky, po boku současných i budoucích modelů ASX a Outlander. Stavět by přitom měl na pěti hlavních produktových pilířích, kterými jsou:

  • Design
  • Japonské řemeslné zpracování
  • Jízdní dynamika
  • Promyšlené obestavění prostoru
  • Pokrokové vlastnosti a funkce


SUV ve stylu kupé s ostrými rysy a neméně ostrými jízdními kvalitami slavnostně uvádí nový designový jazyk MMC a současně přináší do tohoto automobilového segmentu celou řadu nových pokrokových vlastností a funkcí.

Eclipse Cross se nejprve začne dovážet do Evropy, a to v posledním kvartálu roku 2017 (u prodejců by se měl objevit koncem roku 2017/počátkem roku 2018, v závislosti na konkrétním trhu). Teprve poté se uvede v Japonsku, Severní Americe, Austrálii a dalších regionech.

Tři bratři z rodiny SUV - Fáze č. 1

Ve snaze vrátit značku Mitsubishi Motors tam, kam skutečně patří, se MMC rozhodla vydat na novou cestu směřování svých produktů a přetavit tak 80 let zkušeností s pohonem 4WD (od klíčové čtyřkolky PX33 z roku 1936), bezmála 40 let zkušeností s vozy SUV (od původního modelu Pajero z roku 1982) a téměř 30 let odlaďování technologie AWC (All-Wheel-Control – od původního modelu Galant VR4 Dynamic Four z roku 1987) v kapitál určující budoucnost značky.

Výsledkem této vize je sestava ‘tří bratrů z rodiny SUV’, jejichž prvním reprezentantem je Eclipse Cross 2017.

Eclipse Cross má coby nejnovější zástupce kategorie SUV od Mitsubishi Motors za úkol plnit dvě klíčová poslání:

  • Bude představovat první hybnou sílu k naplnění strategie posílení kvalitativního image značky, zejména v Evropě.
  • Zároveň potvrdí produktovou strategii MMC stát se specialistou na vozy SUV – v nejrůznějších podobách, které si za tímto označením můžeme představit.

V uvedeném smyslu bude Eclipse Cross rozšířením stávající modelové řady vedle modelů ASX a Outlander, zde s odlišným strategickým plánem: SUV v duchu kupé, s ostrým ztvárněním, pověstnou japonskou kvalitou, vytříbenou jízdní dynamikou, promyšleným obestavěním prostoru a pokrokovými funkcemi, by mělo rozšířit cílový trh Mitsubishi Motors o nové zákazníky…

... na neustále rostoucím světovém trhu s vozy SUV – cca 25 % globálního trhu – kde se kategorie ‘kompaktů’ těší největšímu růstu.

... v rámci prudce se rozvíjejícího dílčího segmentu SUV kupé, pro který Mitsubishi Motors připravila v roce 2013 svůj první koncept XR PHEV.

Tento nový strategický plán se jasně odráží již ve zvoleném označení – nejde o žádný tajuplný akronym, ale o skutečný název, který spojuje emoce toho nejlepšího z obou světů MMC:

  • ECLIPSE odkazuje na mimořádně oblíbený sportovní vůz Mitsubishi, vyráběný ve Spojených státech v letech 1989 až 2012.
  • CROSS je pozvánkou k výletu za hranice, jak přísluší pravým SUV.

Plastická dynamika

MMC se rozhodla svůj tradiční konstrukční um obohatit o notnou dávku emocí, a navázat tak na konec epochy ‘univerzality’, neboť současní zákazníci cíleně hledají produkty odrážející jejich osobnost – ať již jde o automobily, módu, designové výrobky a další.

Dokladem jsou poslední tři roky kompletní reorganizace globálních oddělení designu a nastolení dlouhodobé designové strategie s vyjádřením konzistentní, expresivní a originální vizuální identity (‘Dynamic Shield’) atd., o čemž vypovídá několik úspěšných koncepčních vozů: XR PHEV II Concept z roku 2015, eX-Concept z roku 2015 a GT-PHEV Concept z roku 2016.

Prostřednictvím modelu Eclipse Cross se uvedené záměry přetavují v realitu s jasným přechodem od studie XR PHEV II Concept ve skutečný sériový vůz, včetně zohlednění všech výrobních a zákonem daných omezení.

Zmiňovaný posun je zřejmý z mimořádně dynamických křivek nového vozu, připomínajících napjatého atleta ve startovních blocích...

... Nová podoba mimořádně expresivní vizuální identity ‘Dynamic Shield’ s posunutím mlhových a směrových světel o něco níže do výrazných pouzder na přídi vozu, zatímco LED světlomety a světla pro denní svícení se nacházejí o něco výše;

... Zachování klínového bočního profilu konceptu s cílem zdůraznit pocit pohybu příslušející variantě kupé – přičemž dynamický charakter je ještě zdůrazněn nápadným sklonem zadního okna, dlouhým rozvorem a krátkými převisy nebo vytaženými lemy předních i zadních blatníků;

... Výrazně tvarované boční charakteristické křivky v horní i spodní části vozu, rovněž vypůjčené ze studie XR PHEV II Concept, vzájemně se odrážející, zde se silným důrazem na hmotu, jako by byl vůz vytesán z jediného kusu kovu;

... Samotná horní charakteristická křivka ovíjející záď vozu (s odkazem na startovací bloky) pod charakteristickým děleným zadním oknem, rovněž přenesená ze zmiňovaného konceptu;

... Světelná lišta ubíhající napříč celou zádí vozu, a tak opticky zdůrazňující jeho stabilitu, kombinující LED brzdové světlo se třetím (výše umístěným) LED brzdovým světlem kvůli lepší viditelnosti pro ostatní účastníky silničního provozu;

... Zadní stěrač schovaný pod malým střešním spoilerem, nepřekážející výhledu dozadu a nenarušující celkové stylistické ztvárnění.

Žádné přeplácané kudrlinky, ale přesvědčivý a velmi sebevědomý design...

Japonské řemeslné zpracování (J-Craftsmanship)

Ve snaze dokladovat kvalitativní posun značky se oddělení MMC Design rozhodlo výrazně zvýšit úroveň vnímané kvality všech svých budoucích produktů. Počínaje modelem Eclipse Cross bude výběr materiálů, textur, barev, výplní atd. lépe sladěn s pojetím japonského řemeslného zpracování, příslušejícím stoleté tradici ‘Maison Japonaise de Qualité’1..

  • Při pohledu zvenčí to nejlépe dokládá zbrusu nový velmi sytý červený lak, vyvinutý speciálně pro model Eclipse Cross – poloprůhledný červený odstín je složen ze šesti vrstev, kdy je červený nástřik (krom dalšího) pokryt stříbrnou metalickou vrstvou + čirým lakem, a nakonec i finálním čirým lakem.
    Tento relativně náročný pokrokový postup vyžaduje trojí vypalování laku; prostřednictvím speciálního programu se řídí dokonce i tloušťka vrstev kvůli zajištění maximální kvality výsledné povrchové úpravy.
  • Velké plochy v interiéru vozidla , jako např. přístrojová deska nebo výplně dveří, jsou pokryty kvalitním měkkým materiálem, jehož textura připomíná kůži – v kontrastu s ozdobnými dekory, které na dotek i na pohled působí jako stříbrné; čalounění pravou kůží (dostupnost závisí na konkrétním trhu a modelu) se kombinuje s markantním oranžovým prošíváním.
    Řemeslné zpracování je ještě vylepšeno akcenty z uhlíkových vláken nebo v leskle černém laku na přístrojovém panelu, volantu, středovém panelu a ve výplních dveří; lesklé stříbrné dekory zase lemují spodní část přístrojové desky, lišty středového panelu, zahnuté hrany loketních opěrek předních dveří, výdechy ventilace atd.Model Eclipse Cross je zároveň prvním modelem, který představuje nové velmi kvalitní ovládací prvky, ať již s tradiční funkcí (páka voliče převodovky, ventilace atd.) nebo pro nové technologie (ovládání pomocí touchpadu atd.), stejně tak jako zbrusu nové provedení sedadel.


Horizontální osa

Další premiérou v rámci řady Eclipse Cross je nová architektura přístrojové desky od MMC Design s uspořádáním, které klade důraz na horizontální osu a rozdělení funkcí na ‘informační’ (nad pomyslnou osou) a ‘ovládací’ (pod osou).

Toto racionální uspořádání opticky rozšiřuje interiér vozu a napomáhá lépe vnímat náklony během jízdy; k tomu ještě více napomáhá skvělý výhled vpřed díky nízko položené přístrojové desce a optimální výšce kapoty motoru v kombinaci s tvarem a sklonem čelního skla i výtečnou polohou za volantem.

O něco níže se nachází středový panel, který odráží dynamický vzhled, charakter a schopnosti tohoto modelu, jehož interiér na řidiče působí jako tradiční kokpit.

Moderní a atraktivní technologie

Eclipse Cross nezapomíná na pohodlí nabízené nejrůznějšími mobilními přístroji, kterými jsme dnes obklopeni, a tak přináší celou sestavu moderních technických řešení (dostupných v závislosti na konkrétním trhu a modelu) – bude prvním z takto vybavených modelů od MMC.

1. Například na širokém středovém panelu, rozdělujícím přední část kabiny, najdeme ovládací touchpad od Mitsubishi Motors.

Nové rozhraní od Mitsubishi Motors zaručuje maximálně intuitivní ovládání. Například hlasitost audio systému lze snadno upravit potažením dvou prstů nahoru či dolů po plošce ovladače. Touchpad může sloužit k ovládání funkcí audia nebo přehrávače iPod, případně funkcí systému Apple CarPlay.

2. O něco výše v horní části přístrojové desky modelu Eclipse Cross se nachází systém ‘Smartphone Link Display Audio’ (SDA) od MMC. Systém ovládaný prostřednictvím štíhlé 7" dotykové obrazovky umožňuje řidiči bezpečně sledovat online informace a data s minimálním odkláněním zraku od vozovky.

Systém SDA v modelu Eclipse Cross podporuje technologii Apple CarPlay*1, která přináší chytřejší a bezpečnější způsob používání přístrojů iPhone*1 na palubě vozu.

Řidič může prostřednictvím Siri*1 nebo dotykové obrazovky systému SDA získávat údaje navigace (optimalizované podle aktuální dopravy), volat a přijímat hovory, vyvolávat textové zprávy nebo poslouchat hudbu způsobem, který neodvádí pozornost od řízení. SDA rovněž podporuje technologii Android AutoTM*2, která nabízí hlasové ovládání služeb Google MapsTM,*2 přehrávání hudby na Google PlayTM *2 a další moderní aplikace.

Díky umístění touchpadu na středovém panelu řidič snadno ovládá systém SDA bez nutnosti měnit polohu za volantem.

1… Apple CarPlay, iPhone a Siri jsou ochranné známky společnosti Apple Inc. registrované ve Spojených státech a dalších zemích.
2… Android Auto a Google Maps jsou ochranné známky společnosti Google Inc.


3. Poslední z trojice nových vyspělých technologií, poprvé představených v modelu Eclipse Cross (a v daném automobilovém segmentu stále velmi vzácných) je displej HUD (Head Up Display) s projekcí na čelní sklo. Do řidičova zorného pole se tak promítají informace potřebné k ovládání vozidla, jako je např.:

  • Rychlost
  • Adaptivní tempomat (ACC)
  • Systém zmírňování následků čelní kolize (FCM)
  • Nastavitelný omezovač rychlosti (ASL)
  • Varování při opuštění jízdního pruhu (LDW)
  • Tempomat
  • Rádce řazení
  • Indikace zapnutí bezpečnostních pásů
  • Upozornění na otevřené dveře
  • Šipky navigace upozorňující na nutnost odbočení

Virtuální displej je zkalibrován tak, aby se minimalizovala vzdálenost mezi ohniskem displeje a zorným polem řidiče, což znamená minimální odklánění zraku od vozovky v zájmu rychlejšího a bezpečnějšího odečítání zobrazovaných informací.

Displej HUD, umístěný nad kapličkou přístrojů, se vyklápí a sklápí společně se zapalováním vozidla, případně i ručně pomocí ovladače. Přesnou pozici displeje je možné upravovat podle polohy za volantem a současně měnit jas podle intenzity okolního světla.

Využitelnost v každodenním provozu

I přes kompaktní rozměry stylové karoserie dokáže Eclipse Cross nabídnout pasažérům vzdušnou a prostornou kabinu.

Vstřícné prostředí, vycházející z rozvoru 2670 mm, celkové šířky 1805 mm a délky 4405 mm, těží zejména z odlišného uspořádání, které využívá mj. nízko položenou přístrojovou desku a nastavitelná zadní sedadla.

Použitá konstrukce zadních sedadel s dělením 60:40 disponuje mechanizmem posouvání a úpravy sklonu, a dovoluje tak maximálně zužitkovat zavazadelník, aniž by tím utrpěl stylový vzhled Eclipse Cross s karoserií SUV tvarovanou jako kupé. Zadní pasažéři se mohou těšit na velkorysý prostor pro nohy (rozsah 200 mm) a zároveň mají možnost nastavit si ideální polohu pro pohodlné cestování (sklon 16-32° v osmi různých polohách nastavení). Dlouhé cesty si tak vychutnají s dostatkem místa nad hlavou, a to i přes vnější siluetu karoserie, která se směrem dozadu svažuje.

K celkové prostornosti přispívá i promyšlená konstrukce střechy, která nabízí dostatek prostoru pro hlavu i přes panoramatické střešní okno (výbava na přání).

Tomu sekundují úzké (nicméně velmi pevné) prahy, zcela zakryté spodními panely dveří, nabízející cestujícím snadné nastupování a vystupování bez rizika zašpinění nohavic v nevlídném počasí.

A v neposlední řadě je Eclipse Cross tichým vozem, což opět přispívá k celkovému dojmu vysoké kvality na palubě:

  • Hluk motoru se podařilo účinně potlačit použitím velkého krytu motoru, strategickým rozmístěním zvukově izolačních hmot v motorovém prostoru a nasazením rozměrných zvukotěsných krytů.
  • Přenos hluku od vozovky do karoserie vozidla je potlačen pomocí příčníků zavěšení zadních kol se speciální konstrukcí pro utlumení hluku. Na mimořádně tichém prostředí v kabině má podíl i široké uplatnění akustické izolace v panelech karoserie a použití zvukotěsných oken. Všechna opatření k potlačení hluku, vibrací a chvění byla optimálně navržena pro všechny fáze přenosu hluku, od místa vzniku a přenos až po vyzařování hluku do prostoru.

Pro požitek za volantem

Pokud forma následuje funkci, pak nesmíme zapomínat ani na funkci kvůli samotnému vzhledu: u modelu Eclipse Cross se konstrukční oddělení MMC zaměřilo na to, aby SUV kupé dokázalo nabídnout i výtečnou jízdní dynamiku, odpovídající označení ‘kupé’:

- Vysoká tuhost karoserie: Model Eclipse Cross byl obdařen velmi tuhým skeletem karoserie, což je základní podmínka každého vozu, který má přinášet požitek za volantem.

Z mnoha použitých konstrukčních řešení jmenujme tříbodovou výztuhu mezi levou a pravou věží vzpěr, která bude standardně použita u všech provedení tohoto modelu, nebo speciální výztuhy v motorovém prostoru pod čelním oknem, pouzdra pružin atd. Zvolené nastavení přináší přímější zpětnou vazbu od řízení a zvyšuje stabilitu za rychlejší jízdy v přímém směru.

Další konstrukční spoje se v široké míře objevily v oblasti dveřních otvorů, kolem otvoru výklopné zádě a podběhů zadních kol. Výsledkem je vyšší torzní tuhost, což znamená přímější zpětnou vazbu od volantu a vyšší kvalitu jízdy díky menším vibracím.

- Pečlivě odladěný podvozek: Přední i zadní tlumiče v modelu Eclipse Cross používají rychle reagující zpětné ventily, které přinášejí kvalitnější tlumení sil, včetně konstrukce s pružinami pérování, které účinně přispívají ke stabilitě celého systému odpružení. Nasazením tenčích sedel u pružin předních ramen a natočením těchto sedel se podařilo dosáhnout vyšší linearity změn zatížení při stlačování. To zlepšuje jízdní stabilitu v přímém směru i zpětnou vazbu od řízení.

U zavěšení zadních kol se používají vsazená pouzdra horních i spodních vodicích ramen a ramena pro nastavení úhlu sbíhavosti kol. Díky své nízké tuhosti pohlcují pouzdra více rázů od povrchu vozovky při odskakování kol, a výrazně tak potlačují nepříjemné vibrace za jízdy v přímém směru. Zavěšení zadních kol vykazuje vyšší tuhost vůči příčným silám v zájmu přesnějšího řízení a přímější zpětné vazby od volantu i vyšší stability celého vozidla.

- Integrovaný stabilizační systém S-AWC: Systém S-AWC vlastní konstrukce Mitsubishi Motors lze ve stručnosti popsat jako zastřešující technologii, která pokrývá nejrůznější varianty téhož principu v závislosti na technickém řešení jednotlivých modelů vozidel. Bez ohledu na typ vozidla vždy slouží k regulování hnacích a brzdných sil všech čtyř kol, zejména rozdělováním točivého momentu mezi levými a pravými koly vozidla.

Systém 4WD v podstatě dodává optimální točivý moment na zadní kola na základě otevření škrticí klapky, rychlosti vozidla a jízdních podmínek.

Systém S-AWC pak v modelu Eclipse Cross s pohonem 4WD využívá aktivní kontrolu stáčení kolem svislé osy vozidla, aktivovanou brzdovým pedálem. Díky tomu dokáže S-AWC přesně vyhodnocovat pokyny od řidiče a chování vozidla pomocí informací ze senzorů soustavy řízení, rychlosti stáčení vozidla, hnacího momentu, brzdné síly a rychlosti otáčení kol. Na základě zpětné vazby od senzorů rychlosti stáčení pak S-AWC dodává potřebný moment zatáčení příslušným komponentám soustavy tak, aby vozidlo co nejpřesněji následovalo záměry řidiče při otáčení volantem. Systém S-AWC zajišťuje přesnější projíždění zatáček, vyšší jízdní stabilitu v přímém směru nebo při změnách jízdního pruhu, stejně tak jako lepší ovladatelnost na kluzkém povrchu.

V modelu Eclipse Cross je systém S-AWC navíc vybaven třemi jízdními režimy, mezi nimiž lze přepínat voličem na středovém panelu:

  • Za běžných podmínek systém 4WD používá k regulování hnacího momentu režim AUTO pro optimální spotřebu paliva; pokud vůz najede na kluzký povrch nebo zaznamená horší záběrové schopnosti, automaticky se přivádí vyšší točivý moment na zadní kola kvůli zvýšení jízdní stability.
  • Režim SNOW (Sníh) je určen pro zasněžené cesty nebo jiné kluzké povrchy.
  • Režim GRAVEL (Štěrk) nabízí schopnosti plného pohonu 4WD v obtížnějším terénu, na špatných cestách nebo při uvíznutí vozidla v bahně či sněhu.

V závislosti na konkrétním trhu se bude Eclipse Cross nabízet i ve variantě 2WD (s pohonem předních kol).

- Zbrusu nový přeplňovaný benzínový motor 1,5 litru s přímým vstřikováním paliva: Mitsubishi Motors vyvinula zbrusu nový maloobjemový benzínový čtyřválec, který nabídne výborné jízdní schopnosti i zajímavou spotřebu paliva.

Nová jednotka 1,5 litru přináší lepší točivý moment za nízkých až středních otáček (v porovnání se současnými benzínovými motory 2,0 nebo 2,4 litru od MMC) a vykazuje příkladně plochou křivku točivého momentu v celém rozsahu otáček. Motor také okamžitě reaguje na pokyny od plynového pedálu, na čemž se podílí hlava válců se začleněnými výfukovými svody, proměnné časování sacích i výfukových ventilů ‘MIVEC’ a kompaktní turbodmychadlo s elektronickým řízením klapky rozvodu výfukových plynů.

Díky přesnému řízení vstřikování paliva do válců a sacího kanálu podle jízdních podmínek motor vykazuje vynikající spotřebu paliva a úroveň produkovaných emisí (hodnoty budou potvrzeny později – homologace pro EU právě probíhá).

- Modernizovaný naftový motor 2,2 litru: Další vývojová varianta současné jednotky 4N14 od MMC pro Eclipse Cross přináší výrazné snížení třecích sil pohyblivých dílů a podstatné zlepšení odezvy soustavy vstřikování.

Provedená opatření přinesla nižší spotřebu paliva, čistší výfukové emise, nižší mechanickou hlučnost a vyšší výkon. Dále se snížením hmotnosti pístů, ojnic a klikového hřídele podařilo dosáhnout hladší a lineárnější akcelerace v celém rozpětí otáček.

- Převodovka CVT se sportovním režimem řazení a osmi virtuálními stupni: Nová převodovka nabízená v kombinaci s benzínovým motorem 1,5 litru disponuje režimem Sport s ručním ovládáním. Sportovní režim s osmi krátce odstupňovanými převody pokrývá širší rozpětí převodových poměrů pro maximální zužitkování potenciálu motoru.

Systém řízení převodovky CVT využívá řazení s převodem do rychla s cílem potlačit zdánlivě váhavý projev, zpravidla vykazovaný ústrojími typu CVT, kdy otáčky motoru rostou z pohledu řidiče rychleji než činí nárůst rychlosti. Logika řazení do rychla přispívá k pocitu mohutnější akcelerace s využitím krátké jemné změny hnací síly, kdy ústrojí CVT vyvolává podobné pocity jako při řazení klasické automatické převodovky.

- Osmistupňová automatická převodovka: V souladu s požadavky zákazníků se naftový motor 2,2 litru nabízí v kombinaci s novou osmistupňovou převodovkou, která disponuje širším rozpětím krátce odstupňovaných převodů, a přináší tak lepší jízdní schopnosti, nižší spotřebu a vyšší kultivovanost jízdy.

Nasazení olejového čerpadla s elektromagnetickým ventilem kromě toho dovoluje hladký rozjezd po zastavení motoru (na podporu funkce vypínání motoru), což opět přispívá k lepší spotřebě paliva.

V závislosti na konkrétním trhu a provedení se Eclipse Cross s benzínovým motorem 1,5 litru bude nabízet i se šestistupňovou manuální převodovkou.

Nabídka bezpečnostních technologií

Eclipse Cross v souladu s požadavky zákazníků přináší kompletní škálu nejmodernějších bezpečnostních technologií MMC (nabídka se odvíjí od konkrétního trhu a provedení). Bezpečnostní systémy vycházejí ze strategie nasazení senzorů různého typu ke sledování celého okolí vozidla; vůz tak dokáže předvídat potenciálně rizikové situace a pomáhá řidiči se jim vyhnout:

- Systém zmírňování následků čelní kolize: První uváděný systém používá kameru, laserový radar a radar pracující v pásmu milimetrových vln k rozpoznávání vozidel nebo chodců vpředu. Pokud vůz zaznamená riziko nehody, varuje řidiče zvukovým signálem a pomáhá mu zmírnit případné škody, případně se nehodě zcela vyhnout automatickým použitím brzd (v závislosti na situaci).

- Varování při opuštění jízdního pruhu: Další systém upozorňuje řidiče v případě, že zaznamená nechtěné vybočování vozidla z daného jízdního pruhu.

- Systém pro sledování mrtvých úhlů s asistentem pro změnu jízdního pruhu a systém monitorování provozu za vozidlem: V tomto případě systém upozorní řidiče na jiná vozidla blížící se zezadu po jedné či druhé straně a pomáhá mu při přejíždění mezi pruhy nebo při couvání.

- Adaptivní tempomat: Čtvrtý uváděný systém využívá milimetrový radar ke sledování odstupu za vozidlem jedoucím vpředu a pomáhá zpomalit Eclipse Cross v souladu s rychlostí vpředu jedoucího vozidla. Když se vozidlo vpředu rozjede z místa nebo zrychlí, stačí lehce se dotknout akceleračního pedálu nebo ovladače, aby vůz opět srovnal rychlost jízdy (v mezích povolených zákonem).

- Ultrazvukový systém proti nechtěnému zrychlení vozidla: Páté zde uváděné inteligentní bezpečnostní řešení reguluje výkon motoru tak, aby se zamezilo náhlé akceleraci z místa v případě, že se vpředu nachází jiné vozidlo či překážka a řidič omylem zaměnil plynový a brzdový pedál nebo sešlápl pedál plynu příliš intenzivně či rychle.

- Automatické přepínání dálkových světel (AHB): Systém ‘AHB’ sleduje světlomety a mlhová světla vozidel přijíždějících v protisměru, stejně tak jako uliční osvětlení a úroveň okolního světla; v závislosti na zjištěných informacích automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly.

- Funkce všesměrového sledování se zobrazováním vozidla z ptačí perspektivy: Kolem vozidla je několik kamer zprostředkujících 5 různých pohledů: na situaci vpředu, vzadu, po stranách (vpravo a vlevo) a shora, resp. zobrazení z ptačí perspektivy (360°), což pomáhá zejména při parkování v úzkých prostorách, navíc s asistencí vodicích čar zobrazovaných na displeji podle otáčení volantem. Tento chytrý parkovací asistent je ještě doplněn sadou senzorů v rozích vozidla.

- Elektrická parkovací brzda a pomocník pro rozjezd v kopci: Po aktivaci této funkce vůz zůstane nehybně stát i po uvolnění brzdového pedálu. Automaticky se deaktivuje v okamžiku, kdy řidič sešlápne akcelerační pedál.

SPECIFIKACE (specifikace pro EU)


Vozy prezentované na Ženevském autosalonu 2017

D x Š x V (mm)4405 x 1805 x 1685
Rozvor (mm)2670
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm)1545 / 1545
Motor & převodovkaPřeplňovaný benzínový motor 1,5 litru s přímým vstřikováním / převodovka CVT
Přeplňovaný naftový motor 2,2 litru / osmistupňová automatická převodovka
Systém pohonuElektronicky řízený systém pohonu 4WD

Společnost MMC zřídila speciální webové stránky poskytující informace o vystavených modelech Mitsubishi Motors na autosalonu v Ženevě 2017, na kterých bude k dispozici i video z tiskové konference: http://www.mitsubishi-motors.com/en/events/motorshow/2017/gms2017/.


Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz