Nové Mitsubishi Eclipse Cross - technologie

Mitsubishi Eclipse Cross je mimořádně technologicky vyspělé. Přichází se zbrusu novým přeplňovaným benzínovým motorem 1.5 MIVEC s jedinečnou kombinací přímého a nepřímého vstřikování paliva a variabilním časováním ventilů. O jeho pohon se stará vyspělý systém 4x4 S-AWC, známý z modelů Lancer Evolution nebo poslední generace Outlander. Nové technologie se objevují též uvnitř kabiny za účelem zpříjemnění jízdy a intuitivního ovládání, například ovládání pomocí touchpadu, audiosoustava SDA, podporující Audroid Auto™ a Apple CarPlay™, průhledový head up displej na místě řidiče a  další.

Stabilní, intuitivní a předvídatelné jízdní chování. Ať již vyrazíte kamkoli, Eclipse Cross vždy zachová bezchybnou přesnost a jízdní stabilitu díky dokonale odladěnému podvozku, řízení s pohotovou odezvou a výtečné tuhosti karoserie – k níž přispívá bodové svařování, použití strukturálních lepidel či příčná vzpěra předního zavěšení po vzoru sportovních vozů Lancer Evolution. Všichni pasažéři si zároveň mohou vychutnávat extrémně pohodlnou jízdu na každé cestě. Eclipse Cross je rovněž vozem mimořádně bezpečným, což dosvědčuje maximálním 5hvězdičkovým hodnocením, které získal v bezpečnostních testech EuroNCAP.


Přeplňovaný motor 1.5 TURBO MIVEC s unikátní kombinací přímého a nepřímého vstřikováním paliva

Motor 1.5 TURBO MIVEC

Zbrusu nový motor 1.5 TURBO MIVEC disponuje velmi plochou křivkou točivého momentu v rozsahu od 1800 do 4500 ot/min – která je zárukou hladkého chodu a okamžité odezvy. Bezprostředně reaguje na pokyny od plynového pedálu, na čemž má podíl mj. sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců, proměnné časování sacích i výfukových ventilů MIVEC, kompaktní turbodmychadlo s elektronickým řízením obtokového ventilu Waste gate atd., až po duté výfukové ventily vyplněné sodíkem, podobně jako je tomu u posledního Lanceru Evolution Final Edition. Může být kombinován se 6stupňovou manuálně řazenou převodovkou nebo 8stupňovou automatickou převodovkou CVT.

Výfukový ventil

Výfukový ventil vyplněný sodíkem

Křivka výkonu a točivého momentu

Křivka průběhu výkonu a točivého momentu

Automatická 8stupňová převodovka

Automatická 8stupňová převodovka

Vyspělý pohon všech kol 4x4 S-AWC

Pohon 4x4 S-AWC

Systém S-AWC (Super-All Wheel Control) v modelu Eclipse Cross s pohonem 4WD využívá aktivní kontrolu stáčení kolem svislé osy vozidla (AYC), aktivovanou přibrzděním jednotlivých kol. Díky tomu S-AWC dokáže přesně vyhodnocovat pokyny od řidiče a chování vozidla pomocí informací ze senzorů soustavy řízení, rychlosti stáčení vozidla kolem svislé osy, hnacího momentu, brzdné síly a rychlosti otáčení kol. Na základě zpětné vazby od senzorů rychlosti stáčení pak S-AWC přenáší točivý moment na jednotlivá kola tak, aby vozidlo co nejpřesněji následovalo záměry řidiče při otáčení volantem. K co nejvyšší přesnosti ovládání v zatáčkách, maximální stabilitě v přímém směru a manévrovatelnosti na kluzkých cestách napomáhá možnost přepínání mezi jízdními režimy AUTO, SNOW (sníh) nebo GRAVEL (štěrk).

Přepínač S-AWC na středové konzole

Tlačítko S-AWC na středové konzole

Ukazatel S-AWC na palubním displeji

Ukazatel S-AWC na palubním displeji

Dokonalá ovladatalnost na sněhu

Dokonalá kontrola na sněhu

Vynikající bezpečnost za 5 hvězdiček

Maximální hodnocení 5 hvězdiček EuroNCAP

Model Eclipse Cross se chlubí skvělým výsledkem v bezpečnostních testech v kategorii ,kompaktní terénní vozy'. Systém zmírňování následků čelní kolize (FCM) nového SUV prokázal dobré výsledky tím, že ve všech testovacích scénářích za všech rychlostí dokázal nehodám buďto zcela zabránit, nebo alespoň zmírnit jejich následky. Eclipse Cross tak v různých testech EuroNCAP získal vysoký počet bodů, což mu dopomohlo k celkovému zisku 5 hvězdiček v rámci bezpečnostních testů. Kromě již zmíněného systému zmírňování následků čelní kolize (FCM) se nový Eclipse Cross pyšní velmi tuhým skeletem karoserie (RISE), 7 airbagy v základní výbavě a řadou senzorů, které sledují okolí vozidla a jeho jízdní chování a v případě potřeby upozorní řidiče nebo přímo zasáhnou do řízení.

Multi Around View monitor

Sledování okolí vozidla v úhlu 360 stupňů

Karoserie RISE

Karoserie RISE z vysokopevnostní oceli

Sledování mrtvého úhlu BSW

Systém sledování mrtvého úhlu BSW

Nové komunikační technologie

Ovládání pomocí touchpadu

Nové ovládací rozhraní umožňuje intuitivnější ovládání audiosystému než pomocí tradičních otočných prvků; touchpad je technickou novinkou. Hlasitost audiosystému lze například snadno upravit potažením dvou prstů nahoru či dolů po ploše dotykového ovladače. O něco výše v horní části přístrojové desky modelu Eclipse Cross se nachází systém ,Smartphone Link Display Audio' (SDA). Systém ovládaný prostřednictvím tenké 7" dotykové obrazovky umožňuje řidiči bezpečně sledovat online informace a data s minimálním odkláněním zraku od vozovky. Systém SDA podporuje technologii Apple CarPlay™, která přináší chytřejší a bezpečnější způsob používání přístrojů iPhone na palubě vozu. SDA rovněž podporuje technologii Android Auto™. Díky umístění touchpadu na středovém panelu řidič snadno ovládá celý systém bez nutnosti měnit polohu za volantem. Posledním z trojice nových vyspělých technologií, poprvé představených v modelu Eclipse Cross, je průhledový head up displej (HUD).

Audiosystém SDA

Audiosystém Smartphone Link Display Audio

Head up displej

Projekční displej HUD (Head-Up Display)

Ovládání touchpadu 2 prsty

Ovládání hlasitosti pomocí Touchpadu